fbpx
Vælg en side

På trods af mere avancerede værktøjer til content marketing, synes udfordringerne stadig at være de samme

HubSpots ”2024 State of Marketing” giver et overblik over de nyeste trends og udfordringer inden for content marketing. Men selv om vi især det seneste år har fået nye avancerede værktøjer i form af generativ Ai, synes udfordringerne i verdens marketingafdelinger stadig at være de samme.

HubSpots ”State of Marketing” har hen over de seneste 5-6 år udviklet sig til at være den toneangivende udgivelse, som hvert år tager temperaturen på tidens nyeste udviklinger, trends og udfordringer inden for content og online marketing.

AI over hele linjen

Med hensyn til årets hotteste trends var rapportens indhold og konklusioner på inden måde overraskende.

Det handler stort set om AI over hele linjen. F.eks. fremhæver HubSpot brugen af AI-værktøjer som en metode til at forbedre engagement, effektivisere indholdsskabelse og styrke datadrevet beslutningstagning.

Samtidig konkluderer HubSpot-rapporten, at anvendelsen af førstepartsdata og AI kan understøtte skabelsen af mere målrettede og relevante kundeoplevelser.

Endelig ser det ifølge HubSpot ud til, at content marketing fortsat er en kerneaktivitet for mange virksomheder. Og at hovedparten af disse virksomheder har et stigende fokus på brug af AI til at skabe mere indflydelsesrigt og personligt indhold.

Men udfordringerne er stadig de samme

Så ifølge HubSpot-rapporten synes AI at være løsningen på stort set alle de udfordringer, som alverdens marketingafdelinger står overfor.

Men på trods af AI’s fremmarch på alle fronter, synes de udfordringer, marketingafdelingerne døjer med, stadig at være præcis de samme. Nemlig at generere trafik og leads nok på de enkelte kampagner, holde trit med de nyeste trends inden for deres eget marked, og at forstå kundernes aktuelle behov for indhold tilbundsgående.

Altså er vi tilbage ved den gode gamle udfordring med at blive opdaget og skille sig ud fra konkurrenterne.

Hvad hjælper det at skrue endnu mere op for indholdsproduktionen?

Det er på inden måde overraskende – for det har altid været problemet.

Så alle står som altid og hopper og springer for at blive set i mængden – både i søgeresultaterne, i indbakken og på de sociale medier.

Og det bliver kun værre. Fordi AI gør det muligt at skrue endnu mere op for indholdsproduktionen end nogensinde før – uden at skulle bruge flere menneskelige ressourcer.

Det øger støjen, og gør det endnu sværere at blive set, hørt og husket.

Altså er alt som det plejer inden for content marketing – fordi vi bliver ved med at skrue op for problemet, for at løse det.

Og dermed gør det hele meget værre…

Det er måske i virkeligheden den største udfordring ved content marketing – som ingen tilsyneladende har opdaget. Og som AI næppe heller er løsningen på.

Så mon ikke det er de samme udfordringer, der vil blive fremhævet i næste års ”State of Marketing” rapport fra HubSpot.

Vi skaber resultater,
skal vi mødes?

 

+ 45 7060 3939  /  byro@byro.dk

Wordpress webbureau
Wordpress webbureau
Hubspot bureau
Google Partner
bureau byro

Sønderborg

Asylvej 13, 1. 1 sal
DK-6400 Sønderborg

Kontakt os

byro@byro.dk

+45 7060 3939