fbpx
Vælg en side

Pinterest-annoncering

Vil du fange de kreative og visuelle med din annoncering, skal du vælge at annoncere på Pinterest. Her kan du gennem billed- og videoannoncer skabe større brandawareness, og ramme nogle af de mest købestærke forbrugere på nettet. Læs med her, og få et uforpligtende tilbud på Pinterest-annoncering fra BYRO.

Selv om Pinterest ikke har nær så mange aktive profiler herhjemme som mange af de andre sociale medier på nettet, rammer de nogle af de mest købestærke forbrugere på nettet. Nemlig de kreative og visuelt tænkende – især kvinder.

Hvordan fungerer Pinterest

Pinterest er centreret omkring de såkaldte boards eller opslagstavler, som brugerne kan opbygge på deres profil. Her kan de samle billeder, videoer og links omkring bestemte emner på hver sit board.

Derefter kan andre brugere finde og følge de enkelte boards. På den måde kan de nemt og hurtigt få ny inspiration, ny viden og lære nye produkter at kende inden for det emneområde, som opslagstavlen er centreret omkring.

Opbygningen af Pinterest taler med andre ord til dem, som er vilde med at få visuel inspiration, og er vilde med at lave lister. Samtidig sikrer de mange forskellige boards, at der bliver brugt rigtig lang tid på at scrolle gennem billeder og videoer på opslagstavlerne i jagten på lige præcis det, der er brug for.

Perfekt til at skabe brandawareness

Med forskellige billed- og videobaserede annonceformater kan du skabe masser af opmærksomhed omkring dit brand, dine produkter og tjenester hos netop dem, som er mest interesserede i at købe dem.

Det er perfekt til både at skabe brandawareness og vise dit produkt i brug. For Pinterests visuelt tænkende brugere tænder ikke på døde packshots af produkterne. Men kan du vise dem i brug eller i situationer fra hverdagen, som brugerne kan nikke genkendende til, får du straks meget mere opmærksomhed ud af dine annoncekroner.

Hvilke annonceformater findes der på Pinterest?

På Pinterest kan du vælge mellem forskellige sponserede annonceformater. Fælles for alle annonceformaterne er, at der står en lille tekst om, at der er tale om et sponseret indlæg, når annoncen bliver vist. Men ellers adskiller annoncerne sig ikke fra det brugergenererede indhold på platformen.

Du kan vælge mellem disse annonceformater:

  • Sponserede pins – et et helt almindeligt opslag med et produktrelateret billede og en kort, uddybende tekst. Den sponserede pin dukker op i relevante søgninger, samt i startfeedet hos din målgruppe. Klikker brugerne på din post, sendes de videre til din hjemmeside eller webshop.
  • Sponserede videopins – giver dig mulighed for at vise en visuelt fængende video om dit produkt. Igen vises annoncen i relevante søgninger, i startfeedet hos din målgruppe og i den særlige “Mere i samme stil”-sektion på de pins, som folk har klikket ind på.
  • Promoverede karruseller – består af en række billeder, brugerne klikker sig igennem. Brug billederne til at skabe et visuelt fængende budskab eller præsentere dit produkt. Annoncetypen vises på de samme steder, som de andre annoncetyper.
  • Promoverede app-pins – giver mulighed for at præsentere en app, som du vil have folk til at hente ned og installere på deres mobil, tablet eller computer. Fra pinnen er det muligt at klikke direkte ind og installere appen på den enhed, som folk ser annoncen på.

Sådan kommer du i gang med Pinterest-annoncering

Vil du i gang med Pinterest-annoncering, skal du først oprette en firmakonto på Pinterest. Derefter kan du oprette annoncerne fra din firmaprofil.

Annoncerne kan målrettes, så de enten:

  • Skaber større brandawareness
  • Skaber mere trafik til hjemmesiden
  • Genererer flere konverteringer

Alt efter dit valg af annonceformål, guides du efterfølgende gennem opsætningen af annoncen, valg af målgrupper og så videre.

Målgrupperne er primært B2C-relaterede. Altså finder du ikke nogen B2B-målgrupper som f.eks. markedsføring, ledelse og lignende valgmuligheder.

Kom godt i gang med Pinterest og BYRO

Vil du have den mest trygge opstart med Pinterest-annoncering, skal du kontakte os hos BYRO allerede i dag.

Vi har stor erfaring med Pinterest-annoncering. Derfor kan vi hjælpe dig sikkert i gang og spare dig for alle de dyre lærepenge.

Så kontakt os i dag, og få et uforpligtende tilbud på Pinterest-annoncering for netop din virksomhed.

Vi skaber resultater,
skal vi mødes?

 

+ 45 7060 3939  /  byro@byro.dk

Wordpress webbureau
Wordpress webbureau
Hubspot bureau
Google Partner
bureau byro

Sønderborg

Asylvej 13, 1. 1 sal
DK-6400 Sønderborg

Kontakt os

byro@byro.dk

+45 7060 3939