fbpx
Vælg en side

Merværdi er den direkte vej til kunderne

I en online verden hvor dine konkurrenter aldrig er mere end et par klik væk, er det ikke nok, bare at pushe varer ud over disken i jeres webshop. Det gør alle andre også – også de store internationale spillere, der altid kan gøre det billigere og hurtigere qua deres størrelse. Skal du skille dig ud fra mængden af varepushere, skal du skabe noget merværdi for kunderne rundt omkring din webshop og de varer, den sælger.

Gratis fragt til Danmark lokker Amazon i både Tyskland og England med. Hurtig levering, gratis fragt og gratis returnering, samt endnu billigere priser fordi de store aktører på nettet kan købe ind i større mængder, er med til at gøre det svært for en helt almindelig, dansk webshop at eksistere.

For sælger I udelukkende kendte mærkevarer og har I ikke særlig meget unikt at byde på, som kunderne ikke kan finde andre steder, kommer jeres salg udelukkende til at handle om, hvorvidt I kan sælge varen billigere end de store aktører og jeres øvrige konkurrenter. Det er der kun de store aktører, der kan overleve på i længden.

Skab nogle bedre oplevelser på jeres webshop

Skal jeres webshop skille sig ud, gør de rigtige mærker det ikke alene – dem har alle de andre også. Du skal tilbyde noget mere. Give noget mere viden, give noget større overblik eller give nogle bedre værktøjer til at vælge det rigtige produkt.

Det kan gøres ved f.eks. at bygge virtuelle shop-in-a-shop løsninger på jeres webshop, hvor I samler alt information om et givent varemærke. Skab et univers omkring det pågældende brand med baggrundshistorien, de seneste nyheder og så videre. Lav også jeres egne videoer, der fortæller om mærket, de forskellige produkter og hvilke muligheder de giver kunderne. Det har stor gennemslagskraft og er ikke lige til at gøre efter for jeres konkurrenter.

Er det f.eks. et tøjmærke, kan I også bygge små online værktøjer, der f.eks. gør det muligt at se de forskellige farver skjorter, I sælger af det pågældende mærke sammen med den farve bukser, kunden skal finde en skjorte til. Eller I kan lave en størrelsesomregner, hvor det er nemt for kunderne at finde den rigtige størrelse ud fra deres fysiske kropsmål. Det kan spare jer for rigtig mange returvarer.

Det er små simple ting, der skaber merværdi for kunderne. Samtidig giver det også merværdi til Googles søgerobotter, fordi I udvider jeres fodaftryk i søgemaskinen i forhold til konkurrenterne, netop fordi I har mere end bare nogle produkter til salg med tilhørende korte produkttekster.

Støt en sag og få jer en mening

Det kan også være en god ide, at finde en sag at støtte op om, som giver mening for den kundegruppe, I henvender jer til. Ikke bare noget med at støtte de danske hospitalsklovne eller kræftramte børn og så få et logo på siden, der viser det. Det kan alle andre også hurtigt få – og har det sikkert allerede.

Nej, skab noget unikt indhold og skab måske et særligt område på jeres hjemmeside, hvor I samler alt omkring en bestemt sag. Det kan gøres som f.eks. COOP har gjort med deres madmanifest eller som CBB Mobil gjorde med deres store kampagne om at tale pænere til hinanden.

Det vigtige er, at I vælger en sag eller et emne, som jeres kunder sympatiserer med og kan støtte op om – og at den sag eller det emne I vælger, på en eller anden måde har en naturlig sammenhæng med de produkter, I sælger.

Udnyt alle kontaktpunkter til at kommunikere

Et brand er summen af al den kommunikation, kunderne møder, hver gang de er i kontakt med brandet. Så brug alle de flader kunderne møder på deres kunderejse hos jer, til at kommunikere et relevant budskab på. Det kan være alt lige fra de online reklamer, de møder for jer over siderne på jeres webshop og til emballagen og indpakningen, som I bruger, når I sender fysisk varer til kunderne. I kan også lægge postkort eller små sedler med i pakkerne, der indeholder jeres budskaber til kunderne.

Hav et budskab parat, der altid leder kunder tilbage til jeres hjemmeside eller webshop. Det kan være alt lige fra gode tilbud over jeres unique selling points og til budskaber omkring den sag eller det emne, I støtter op om.

Det vigtigste er, at I udnytter alle muligheder for at eksponere jer for jeres kunder og kundeemner. Det er den kommunikation der er med til at skabe en brandfornemmelse omkring jer og det, der får jeres webshop eller hjemmeside til at skille sig ud fra konkurrenterne.

Skal vi hjælpe jer med at få større opmærksomhed fra jeres kunder

Uanset om I har en webshop, en hjemmeside eller en fysisk butik, der trænger til større opmærksomhed og til at skille sig ud fra konkurrenterne, så kan vi hjælpe dig hos byro. Vi er et design- og webbureau der har stor erfaring med online kommunikation og markedsføring.

Så kontakt os allerede i dag, og få en byro oplevelse med online markedsføring der skaber merværdi for jeres kunder og kundeemner. Så vil I helt automatisk opnår en større kundeloyalitet og bevidsthed om jeres brand blandt jeres kunder.

Vi skaber resultater,
skal vi mødes?

 

+ 45 7060 3939  /  byro@byro.dk

Wordpress webbureau
Wordpress webbureau
Hubspot bureau
Google Partner
bureau byro

Sønderborg

Asylvej 13, 1. 1 sal
DK-6400 Sønderborg

Kontakt os

byro@byro.dk

+45 7060 3939