Konverteringsoptimering
Det er ikke helt ligegyldigt, hvordan du opbygger dine websider. Selv små variationer kan have stor betydning for, hvor siden konverterer besøgende til kunder. Den eneste måde at finde den mest optimale opbygning på er ved at prøve sig frem.
For ikke at ende med at prøve dig frem i blinde, er det en god ide at arbejde sammen med nogen, der ved en masse om, hvordan du får dine besøgende til at klikke på de knapper eller links på siden, der bringer dem nærmere til at blive kunder hos dig. Det er noget af en videnskab, der kaldes for konverteringsoptimering.
Konverteringsoptimering øger dit salg
Konverteringsoptimering handler kort fortalt om, at få dine besøgende til at udføre de handlinger, du ønsker af dem, når de kommer ind på din side. Det kan være alt lige fra at udfylde en formular over at tegne abonnement på dit nyhedsbrev og til at gennemføre alle trin i et køb på hjemmesiden – lige fra de lægger varen i indkøbskurven og indtil de har fuldført købet med deres betalingskort.
Meget konverteringsoptimering handler i virkeligheden om at skabe et godt, enkelt og logisk design på dine sider. Det kræver, at du ved noget om, hvordan folk orienterer sig på en webside. Bare det at flytte en knap fra den ene til den anden side af siden, ændre farven på knappen, så den bliver nemmere at finde eller ændre teksten på den, kan have stor betydning for, hvor meget siden konverterer.
A/B splittest
Selvom der er en del grundlæggende lovmæssigheder for, hvordan folk bedst interagerer med en webside, så er konverteringsoptimering ikke en helt eksakt videnskab. Det er ikke altid, at det der virker på en side, også virker på en anden. Det er her det med at prøve sig frem, kommer ind i billedet. Det sker under meget kontrollerede forhold med en såkaldt A/B splittest.
Testen foregår ved at vise to forskellige versioner af siden – version A og B – til hver sin gruppe af besøgende. Nogle ser den ene og andre ser den anden. Ud fra hvordan de to grupper reagerer på hver deres udgave af siden, er det så muligt at afgøre hvilket design, der er det mest optimale. Dette design kan du så fortsætte med fremadrettet, når testen er overstået.
Få hjælp til jeres konverteringsoptimering
Hos byro.co starter vi altid med at finde det mest optimale design på dine websider. Derfor har vi også stor viden om, hvordan designet skal være, for at siden konverterer allerbedst. Så har du brug for at få optimeret dine websider eller din webshop, så den konverterer bedre, har vi et godt udgangspunkt, en stor viden om design og masser af erfaring med konverteringsoptimering, du kan trække på.
Vi kan varetage hele processen med udgangspunkt i jeres eksisterende design og målrettet optimere konverteringsraten på de sider, der er mest vigtige for jeres salgsproces eller optimere hele jeres website, så alle sider konverterer mest optimalt.
Vi har udviklet en række prisgunstige konverteringspakker, du kan vælge imellem. Pakkerne giver mulighed for at vælge forskellige niveauer af foranalyse, A/B splittest og designændringer. Alle pakkerne starter med, at vi foretager en grundig analyse af jeres webside eller webshop. Baseret på vores indledende analyse kommer vi med en prioriteret liste over hvilke elementer, der bør justeres på – de lavest hængende frugter, der giver den største effekt, kommer først!
Har du spørgsmål, så tøv ikke med at kontakte os. Vi sidder altid klar til at give dig den bedste byro-oplevelse med konverteringsoptimering.
Sønderborg
Asylvej 13, 1. 1 sal
DK-6400 Sønderborg