Med AMP får du superhurtige sider i søgeresultaterne
Det vil sige at alle elementer ligger klar, så jeres side på næsten magisk vis åbnes, lige så snart folk har klikket på jeres søgeresultat.
Ingen ventetid og fremhævet i søgeresultaterne på Google
Så på den måde opstår der ikke ventetid, når folk klikker på jeres link i søgeresultaterne, ligesom Google fremhæver jeres søgeresultat med et lille lyn, når folk søger på mobilen – og der foregår hovedparten af alle søgninger i dag! Så ved folk, at din side indlæses med et fingerknips.
Det betyder, at der er flere, der vælger din side frem for konkurrenternes. Det giver en større CTR (Click Through Rate, altså antal klik) og dermed er det også med til at give jer bedre placeringer i søgeresultaterne. Så selv om AMP som sådan ikke er et ranking-signal, vil det klart give jer både en konkurrencemæssig fordel og øge chancerne for at komme højere op i søgeresultaterne.
For Googles mange mobilbrugere giver det et hurtigere internet og dermed en bedre oplevelse at bruge Google frem for andre søgemaskiner. Det er klart en win-win-situation for alle parter! Både brugere, jer og Google.
Den eneste ulempe er, at hvis den besøgende der er landet på siden, vælger at dele den på et af sine sociale netværk, indlæses siden fra jeres webserver, når de kommer retur. Det giver en langsommere loadtid, anden gang siden indlæses.
Det samme sker naturligvis, hvis folk klikker sig videre på en anden side på jeres hjemmeside. Men i begge tilfælde vurderer vi her hos BYROCO, at folk vil være villige til at vente det lille øjeblik længere, fordi de allerede har været inde på jeres side. Så kender de jer i forvejen og vil nok være lidt mere tilgivende med at vente på at siden indlæses – med mindre jeres webserver er helt til rotterne, hvad angår svartider.
Virker på alle former for sider
Selv om AMP-teknologien egentlig er tiltænkt nyhedssites og andre former for indholdssites, kan du sagtens bruge AMP på andre sidetyper – så længe de virker med de muligheder, som AMP giver. F.eks. undersøtter AMP ikke Javascripts. Så hvis jeres webshop-løsning kører uden den slags tilføjelser, kan I sagtens lave AMP-versioner af jeres vigtigste kategorisider, produkter og landing pages.
Faktisk er det muligt at sætte hele jeres hjemmeside op i AMP, ligesom som det er muligt at få alle links på siden til at linke til AMP-versionen af siderne. Det kræver lidt kodearbejde, men når det først er sat op, får I superhurtige svartider på alle jeres sider.
Hvordan implementeres AMP på hjemmesiden
AMP er stadig en ny teknologi og der udvikles stadig en del på den, ligesom AMP ikke understøtter eller giver nær de samme muligheder, som almindelig HTML-kode. Men er jeres website bygget på et af de mest almindelige CMS-systemer som f.eks. WordPress, Joomla og lignende, er det muligt at få udvidelser (plugins) til det, så I kan servere en AMP-version af jeres sider til Google.
Er der tale om rene indholdssider, får I sjældent problemer med at bruge disse udvidelser til at bygge AMP-version af siden. Men har I mere specialiserede sider eller sider med specialudviklet kode, kan I komme i problemer.
Kom godt i gang med AMP
Vil I udnytte de muligheder og fordele, den nye AMP-teknologi giver og have så gnidningsfri en overgang til brugen af AMP, så giv os et ring, send en mail eller brug kontaktformularen her på siden.
Så kigger vi på, hvordan vi kan implementere AMP på jeres website og give jer en byro-oplevelse med AMP-links i søgeresultaterne på Google.
Du kan også læse mere om AMP her.
Sønderborg
Asylvej 13, 1. 1 sal
DK-6400 Sønderborg