fbpx
Vælg en side

Har du en butik eller er et lokalt firma, er det nu, du skal have styr på din lokale SEO

Googles nye dyr i deres zoologiske have af søgealgoritmer er en pungrotte (Possum), der sørger for at din forretning dukker op med relevante oplysninger i de mobile søgeresultater og søgninger på Google Map. Den lille gnaver har gjort Google meget bedre til at finde snart sagt hvilken type forretning, det måtte være, når bare firmaet har deres lokale SEO i orden.

Så nu er det vigtigere end nogensinde, at du får styr på jeres lokale søgemaskineoptimering. Det betyder først og fremmest, at I får oprettet en Google MyBusiness-konto. Den giver jer mulighed for at håndfodre Google med oplysninger om jeres navn, adresse, telefonnummer og åbningstider. I får også mulighed for at lægge billeder op af jeres butik, firma eller kerneprodukter og give Google alle mulige andre oplysninger, der kan være relevante for folk, der søger efter en forretning som jeres.

Possum giver bedre mobile søgninger

Formålet med Possum er at levere bedre lokale søgninger, når du søger på f.eks. ”brugsen i nærheden”, ”dagligvarebutikker nær mig” eller lignende på mobilen. Dermed får mobile brugere og brugere af Google Maps en meget bedre søgeoplevelse, når de søger på butikker og forretninger, der ligger i nærheden af den lokation, de befinder sig på eller undersøger på Google Maps.

Nu kommer butikker på landet også med

En af de glædelige nyheder ved Possum er, at Google er blevet bedre til at opdele lokale søgninger i mere lokalt funderede områder. Det betyder, at også butikker og lokale firmaer i landområderne pludselig bliver vist i søgningerne. Det har det nemlig skortet ret kraftigt på hidtil.

Samtidig er søgningen blevet mere finmasket, så selv en lille ændring i din position på søgetidspunktet, giver ændringer i søgeresultaterne. De er virkelig blevet lokalt funderet. Det betyder også, at hvis I har flere butikker liggende tæt på hinanden, vil Google kun vise den nærmeste af dem i forhold til den søgendes nuværende position.

Stadig under indkøring

Googles pungdyr slap løs d. 1. september og er stadig under indkøring. Det betyder, at der fortsat kan ske store udsving i jeres placeringer, i takt med at Google fejlfinder, raffinerer og forfiner algoritmen. Det ses da også tydeligt i øjeblikket, hvor de lokale søgeresultater fluktuerer meget fra dag til dag og selv små variationerne i brugen af søgeord, kan have stor betydning for, hvilke søgeresultater der dukker op.

Pt. får du således de bedste søgeresultater, ved at benytte termen” i nærheden”, når du søger på dansk. Det giver en opremsning af den type butik eller virksomhed, som Google kan finde inden for en 10-15 km fra din nuværende lokation, når du søger uden for byerne og inden for en 2-5 km afstand i byerne.

Der er stadig nogle smuttere imellem, der får butikker, der ligger meget langt væk til at dukke op i denne type søgninger. Men helt galt går det, når du søger på en forretningstype, der slet ikke ligger nogen af tæt på det sted, hvor du opholder dig.

Sådan opretter du en Google MyBusiness konto

Med Google Possum er det altså ikke længere nok, bare at have nogle sider, der forsøger at ranke på de lokationer, I gerne vil findes på. Google bruger i høj grad meta data om jeres lokale butik eller firma. Her er den smarteste måde at give Google dem på, at oprette en konto på Google MyBusiness. Alternativet er at bruge et særligt Local SEO-plugin eller lægge rich snippets og relevante meta data på siden.

Det er gratis at oprette en Google MyBusiness konto. Det kan gøres lige her og giver som allerede nævnt mulighed for at håndfodre Google med alle de oplysninger, I ønsker at Google skal vise folk, der foretager mobile søgninger i lokalområdet efter jeres butiks- eller firmatype.

De oplysninger, billeder og produkter I lægger ind på jeres Google MyBusiness-konto er dem, der vises i en særlig boks i søgeresultaterne, når folk foretager lokale søgninger eller søger direkte på jeres brand. Så med en Google MyBusiness-konto får I meget bedre kontrol over hvilke billeder og oplysninger, der vises i boksen.

Skal I have hjælp til local SEO og Google MyBusiness

Skal I have hjælp til at få sat jeres Google MyBusiness-konto ordentligt op eller få optimeret hjemmesiden yderligere til lokale søgninger? Så kontakt os allerede i dag og lad os give jer en BYROCO-oplevelse med Googles nye pungdyr.

Vi skaber resultater,
skal vi mødes?

 

+ 45 7060 3939  /  byro@byro.dk

Wordpress webbureau
Wordpress webbureau
Hubspot bureau
Google Partner
bureau byro

Sønderborg

Asylvej 13, 1. 1 sal
DK-6400 Sønderborg

Kontakt os

byro@byro.dk

+45 7060 3939