fbpx
Vælg en side

Facebook er stadig det største sociale medie

Du hører det igen og igen: Brugerne flygter fra Facebook, der står skoleret for kongressen og EU-parlamentet omkring brud på brugernes rettigheder, alt imens brugernes konti bliver kompromitteret den ene gang efter den anden. Men Facebook ER stadig verdens største sociale medie med hele 3,7 millioner danske brugere. Så Facebook er stadig det bedste sociale annoncemedie – både B2C og B2B. Ubestridt!

Det sker ikke så ofte, at vi får lidt kritiske spørgsmål til, om det nu er klogt, når vi foreslår vores kunder, at de skal annoncere på Facebook. For vores kunder hører så meget dårligt om Facebook og har gjort det længe. Så er Facebook noget, deres firma bør anvende, eller risikerer de ikke, at de bliver slået i hartkorn med al den dårlige publicity, det ellers tidligere så hæderkronede sociale medie har fået det sidste års tid.

Samtidig er der mange, der er bekymrede for, om det i det hele taget kan betale sig at annoncere på Facebook. For brugerne flygter jo ifølge nyhedsmedierne derfra, hurtigere end vand kan rende ud af en vandhane, der er skruet op på fuld skrald.

Facebook ER stadig størst

Men på trods af al den dårlige omtale og al den meget polemik om Facebook, er og bliver det forsat den brede almindelige danskers foretrukne sociale medie. Det er kun de mest bekymrede brugere, der har forladt platformen herhjemme. Resten af os bliver ved med at bruge Facebook, på trods af alle rygterne, alle sagerne, alle sikkerhedsproblemerne og firmaets efterhånden lidt blakkede ry.

Således er der stadig i omegnen af 3,7 danske brugerkonti på Facebook – altså er tæt på 2/3 af Danmarks befolkning fortsat at finde på Facebook.

Næststørst herhjemme er LinkedIn med 2,4 millioner brugere, skarpt forfulgt af Snapchat med 2 millioner og Instagram med 1,9 millioner danske brugere. De to sidstnævnte er især populære blandt de helt unge målgrupper, der godt kan lide at kommunikere med og browse igennem billeder. LinkedIn er mere brugt til rent B2B, selv om der oftere og oftere dukker emner op af mere privat karakter i folks opslag.

But never the less: Facebook er stadig størst og dem, der har de fleste aktive brugere her i landet. Så derfor er Facebook stadig lige så relevant at annoncere på, som det altid har været.

Meget bedre værktøjer til at ramme målgruppen

Samtidig har Facebook – qua deres store indsigt i den enkelte bruger – også meget nemmere ved at ramme lige præcis den målgruppe, du ønsker at få fat i. Det gælder uanset hvor lille og afgrænset en målgruppe, du går efter.

Lægger du dertil brugen af Facebook-pixel på din hjemmeside eller webshop oven i, får du et ufatteligt stærkt markedsføringsværktøj, der virker næsten lige så effektivt som e-mail markedsføring.

Dertil skal lægges styrken af deres annonceværktøjer og ikke mindst deres annonceformater. Tilsammen gør de det muligt at ramme din målgruppe til en fornuftig pris på lige præcis på den måde, som det passer bedst til målgruppen. Og et annonceformat som Lead-ads er simpelthen mange gange mere genialt end formularer på hjemmesiden, både når du skal indsamle nye abonnenter nyhedsbreve og generere varme leads til salgskampagner.

Du får stadig masser af effekt ud af Facebook-annoncer

Så glem alt om dårlige rygter, brugerflugt og alle de andre dårligdomme, Facebook får skudt i skoene. Annoncer på Facebook virker stadig max.

Og! Glem også den gamle fordom om, at Facebook kun er til B2C-annoncer. Det passer simpelthen ikke. B2B-annoncer har fortsat meget større gennemslagskraft på Facebook end på Linkedin – selv om LinkedIn efter Microsofts overtagelse har lagt sig gevaldigt i selen, for at skabe bedre og mere effektive annoncerformater og annonceværktøjer.

Så derfor er der ingen grund til at fravælge Facebook i jeres næste online markedsføringskampagne.

Vi skaber resultater,
skal vi mødes?

 

+ 45 7060 3939  /  byro@byro.dk

Wordpress webbureau
Wordpress webbureau
Hubspot bureau
Google Partner
bureau byro

Sønderborg

Asylvej 13, 1. 1 sal
DK-6400 Sønderborg

Kontakt os

byro@byro.dk

+45 7060 3939