Vælg en side
02 HubSpot Inbound Marketing
02

Kunne du også tænke dig, at brug færre tjenester til din online markedsføring?

De fleste af os bruger et hav af forskellige digitale tjenester til at stykke vores online markedsføring sammen med. De flest har adskillige tjenester til chat, sign-up til nyhedsbrevet og forskellige former for sporing af og statistik over de besøgende. Det er et kludetæppe at spinde sammen og vedligeholde. Bare der dog fandtes en nemmere måde!

Har du en WordPress-hjemmeside, gætter jeg på, at du har mellem 2 og 10 plugins installeret, der på den ene eller den anden har noget med din online markedsføring at gøre.

Typisk har du en eller anden form for integration mellem hjemmesiden og den online tjeneste, du anvender til at sende automatiske mails og mailkampagner ud til abonnenterne på dit nyhedsbrev. F.eks. MailChimp, CampaginMonitor eller AWeber.

Til at kapre abonnenter til nyhedsbrevet, har du sikkert yderligere et plugin, der enten gør det muligt at bygge slide-ins og popups til e-mails sign-up direkte i backend på WordPress, eller forbinder en online tjeneste til det med din hjemmeside. F.eks. SleekNote.

Muligvis har du også et plugin, der enten gør det muligt at bygge landingssider på hjemmesiden, eller forbinder en af de mange tjenester til det. Som f.eks. LeadPages eller lignende.

Er du endnu mere avanceret, har du sikkert et plugin, der sender din besøgsstatistik forbi en tjeneste, som forsøger at finde ud af, hvilke firmaer der rent faktisk besøger din hjemmeside, og hvilke sider de ser på siden.

Du har måske også en integration fra hjemmesiden til jeres CRM-system. Den gør nogenlunde det samme, samt holder øje med, hvilke sider jeres eksisterende kundeemner besøger på hjemmesiden.

Endelig har du med garanti også plugins til håndtering af Facebook-pixel, Google Analytics og andre statistik-værktøjer. Jo, det løber hurtigt op.

Hvorfor er det et problem med mange plugins?

For hvert plugin du fylder på hjemmesiden, får du endnu et plugin at holde opdateret. Bevares, det sker jo helt automatisk, så hvad er problemet?

Jo, for hver gang du har et plugin, har du også en teoretisk mulighed for, at det indeholder en bagdør til din hjemmeside, som hackere kan udnytte. Hver gang sådan en bagdør bliver opdaget, vil du efterfølgende have en usikker hjemmeside, lige indtil tjenesteudbyderen får hullet lappet.

Så jo flere plugins du anvender, jo oftere vil det ske.

Samtidig – og det er i virkeligheden nok et større problem – bruger hver enkelt plugin ressourcer på din webserver, og opretter oftest også nye tabeller i den database, som din WordPress-installation er opbygget omkring. Altså belaster hvert plugin serverens processor, og gør databasen mere kompliceret. Det øger risikoen for fejl i databasen, og får hjemmesiden til at svare langsommere.

Nogle plugins skal også lige tjekke forbindelsen hjem til deres tjeneste, hver gang de bliver kaldt. Det giver yderligere ventetid på den enkelte side. Det oplever den besøgende som endnu en forsinkelse, før siden er klar til brug.

Så jo flere plugins, jo langsommere hjemmeside.

For hvert installeret plugin øges risikoen for, at nogle af de mange plugins bruger samme hukommelsesområde på serveren. Det betyder, at de forskellige plugins kan ende med at spænde ben for hinanden. Det medfører, at din hjemmeside ikke virker, som den skal. Derudover øges risikoen for, at en fremtidig opdatering vil resultere i den slags problemer også for hvert plugin, du har installeret.

Findes der en tjeneste, der rummer alle værktøjer til online markedsføring?

Vil du undgå den slags sikkerheds-, brugeroplevelses- og hastighedsproblemer på hjemmesiden, skal du sørge for at anvende så få plugins som muligt. Men hvordan er det muligt, når du nu samtidig gerne vil udnytte alle de muligheder, du har for at spore, påvirke og konvertere de besøgende på hjemmesiden?

Svaret hedder, at finde en tjeneste der indeholder og integrerer så mange af den slags tjenester som muligt. Derved kan du fjerne et stort antal plugins fra hjemmesiden, og reducere alle de ovennævnte risici betydeligt – samt forenkle din hverdag og vedligeholdelsesarbejdet betydeligt.

Men findes der sådanne tjenester, uden at de koster spidsen af en jetjager?

Hos BYRO har vi fundet en enkelt tjeneste, der rent faktisk kan fjerne en hel del af de omtalte plugins – og som slet ikke er så dyr, som du sikkert gik og troede. Og som en ekstra bonus effektiviserer det din online markedsføring i en grad, som du ikke havde drømt om!

HubSpot er løsningen

Tjenestens navn er HubSpot. Den giver ikke alene en kæmpe reduktion i antallet af installerede plugins på hjemmesiden. Den giver dig også en komplet portefølje af online marketingværktøjer til e-mail marketing, popups, slide-ins, landingssider og sporing af kundeemner og hvilke firmaer, der reelt set besøger din hjemmeside – uden at de behøver give sig til kende.

På toppen af det hele får du et helt gratis CRM-system, som gør det muligt for dig at strukturere og intensivere din bearbejdning af de leads, som du skaber på hjemmesiden. Ydermere kan du integrere tjenesten med jeres mailkonti, så du også kan bruge CRM-systemet til at bearbejde de leads, du får ind ad den vej – samt bearbejde leads på tværs af hjemmeside, mail og andre af jeres online marketing kanaler.

Den allerbedste nyhed er, at du rent faktisk kan komme i gang med at bruge systemet helt gratis. Både CRM-systemet, integrationerne og e-mail marketingsystemet (op til 2000 abonnenter ligesom MailChimp).

Og for små virksomheder kan du tilkøbe flere funktioner og mere kapacitet for en forholdsvis lav pris. En pris du næsten ikke kommer til at mærke på bundlinjen, fordi du samtidig kan skære ned på udgifterne til et hav af andre digitale tjenester.

Vil du gerne i gang med HubSpot?

Lyder det interessant? Så tag fat i os og hør nærmere. Vi kan hjælpe dig i gang med HubSpot, sætte alt op og bygge det nødvendige indhold til dine marketing-kampagner – eller lære dig at gøre det.

Så kontakt os i dag og få et online marketing-system, der for alvor gør det muligt at konvertere besøgende til kunder på jeres hjemmeside. Du vil ikke fortryde det!

Hubspot Bureau
Reklamebureau
Google Bureau