Vælg en side
konsulent & grafisk identitet

Sønderjysk samarbejde mellem BYRO og sexshop.dk skaber gode resultater

Flere og flere danskere handler på nettet. Derfor er der i dag også en enorm konkurrence webshops imellem, og vil du have succes med e-commerce, er du derfor også nødt til at lægge dig i selen. Det har webshoppen sexshop.dk gjort i samarbejdet med bureauet BYRO, og det har skabt gode resultater.

Et godt samarbejde, der virkelig giver pote

BYRO er et digitalt brand- og designbureau. Det vil kort sagt sige, at de hjælper forskellige virksomheder med at optimere deres digitale profiler. Det kan være i forbindelse med eksempelvis e-commerce, som det er tilfældet for sexshop.dk. BYRO hjælper således med at lægge en omfattende strategi for den pågældende virksomhed. Denne dækker eksempelvis over, hvordan hjemmesiden skal tage sig ud, hvilket content den skal indeholde, og hvordan der generelt skal komme flere betalende kunder igennem.

BYRO har således lavet en gennemgående strategi for webshoppen sexshop.dk, og det har virkelig skabt resultater. Hvor sexshop.dk har fuldkommen styr på sexlegetøj og tilbehør til sexlivet, er BYRO eksperter i at udvikle og optimere på de digitale profiler. Deres kompetencer har altså gjort det nemmere for sexshop.dk at nå ud til endnu flere og dermed eksponere deres kompetencer og fagområde.

Alt i alt er samarbejdet imellem BYRO og sexshop.dk et glimrende eksempel på, at det godt kan betale sig at fokusere på ens spidskompetencer og ikke være bange for at tage imod hjælp. Imens man som webshopejer har fuldkommen styr på ens produkter og det område, de ligger indenfor, har man ikke nødvendigvis styr på webdesign og alle de tekniske ting, der følger med en webshop. Netop derfor kan det være relevant at få hjælp fra et bureau som eksempelvis BYRO. Det gælder både, når der er tale om en webshop, og når der er tale om en hvilken som helst anden form for hjemmeside.

Det bliver nemmere at finde relevante produkter med SEO

Noget af dét, man har arbejdet med på sexshop.dk, er SEO. Det vil sige søgemaskineoptimering. SEO er en hel videnskab for sig, og som webshopejer er det ganske enkelt ikke til at komme uden om. Skal det være nemt og ligetil for potentielle kunder at finde ens webshop, er det nemlig nødvendigt at gøre opmærksom på sig selv hos Google og andre søgemaskiner. Igen er dette et område, som man som webshopejer ikke nødvendigvis ved en masse om, men som BYRO derimod er skarpe på.

Man kan ikke komme udenom, at der i dag er en del forskellige sexshops at handle hos på nettet. Netop derfor er det også væsentligt for sexshop.dk, at de skiller sig ud og bliver fundet i søgninger, hvis de gerne vil have betalende kunder. Derfor er der også blevet sat ind med søgemaskineoptimering på denne webshop.

Ved at søgemaskineoptimere ens indhold får man en bedre placering på Google og i andre søgemaskiner. Det vil sige, at hvis man som potentiel kunde søger efter eksempelvis sexlegetøj, kan man ved hjælp af SEO sørge for, at netop sexshop.dk kommer frem som et af de umiddelbart første søgeresultater. Det vil som regel betyde flere besøgende, og derfor er der større chance for at få nogle salg igennem. Det kan altså i høj grad godt betale sig at fokusere på SEO, og det er netop et af de områder, BYRO beskæftiger sig med.

Ved at lægge en plan for søgemaskineoptimeringen af sexshop.dk, har BYRO altså gjort det nemmere for de interesserede at finde frem til netop denne online forhandler af sexlegetøj. Det betyder flere besøgende og dermed flere betalende kunder på sexshop.dk.

Uanset om du har en webshop eller en informationshjemmeside, kan det være relevant at kigge på SEO. Det spiller ganske enkelt en enorm rolle i forhold til, hvor mange besøgende du får på dit site, og flere besøgende er umiskendeligt en fordel.

Layoutet af en webshop er altafgørende for de besøgende

SEO kan være medvirkende til, om potentielle kunder finder en særlig webshop eller ej. Når først de er på siden, er layoutet afgørende for, om de bliver hængende og køber noget, eller om de springer videre til den næste side, Google anbefaler dem. Netop derfor beskæftiger BYRO sig også med webdesign, og de har blandt andet optimeret designet på sexshop.dk.

Lander man som bruger på en webshop, der ikke fremstår specielt tiltalende eller indbydende, er der stor risiko for, at man hopper videre til en anden side. Dermed bliver man ikke en betalende kunde. Netop derfor kan det også godt betale sig at gøre noget ud af designet af ens webshop, og det er netop dette, BYRO har hjulpet sexshop.dk med.

Ved at lave om i hjemmesidens opbygning og layout er siden kommet til at tage sig langt bedre ud, end den har gjort tidligere, og det kan i høj grad være medvirkende til, at webshoppen sælger mere. Igen gælder det, at fordi BYRO beskæftiger sig med dette på et professionelt plan, har de også i høj grad indblik i, hvad der fungerer. Imens man som webshopejer ved en masse om ens produkter, har man ikke nødvendigvis forståelse for webdesign, eller hvordan man opbygger en god hjemmeside. Både det designmæssige og det tekniske i forhold til at sætte hjemmesiden op kan være relevant at få hjælp til som webshopejer.

Den gode brugeroplevelse får kunderne til at komme igen

Som webshopejer er det væsentligt at have den gode brugeroplevelse for øje. Igen er dette noget af det, BYRO beskæftiger sig med og har kunnet hjælpe sexshop.dk med. Ved at gøre brugeroplevelsen i webshoppen bedre, er der større sandsynlighed for at få et salg igennem. Desuden bidrager det i høj grad til, at kunderne vender tilbage, hvilket naturligvis er ønskværdigt.

Har man som kunde oplevet at have en god oplevelse på en særlig hjemmeside, vil man nemlig i højere grad være tilbøjelig til at besøge denne igen. Det gælder både i forhold til oplevelsen på selve siden og naturligvis også i forhold til oplevelsen med forsendelse, eventuel returnering og så videre.

BYRO er specialister i at forbedre brugeroplevelsen på forskellige hjemmesider og webshops, og de har altså også kunnet hjælpe sexshop.dk med at gøre det nemt for kunderne at finde det, de leder efter og nemt for dem at få gennemført et køb. På den måde har de bidraget til, at flere kunder sandsynligvis vender tilbage til sexshop.dk.

Flere og flere køber sexlegetøj på nettet

Der ses generelt en stigning i antallet af danskere, der køber sexlegetøj på nettet. Dette har også sexshop.dk naturligvis bemærket, og igennem samarbejdet med BYRO har de sat yderligere gang i deres salg. Imens interessen for sexlegetøj generelt stiger, har det således vist sig at være fornuftigt at sætte ind på at optimere webshoppen for at gøre sig bemærket i udvalget af sexshops på nettet.

Sexshop.dk er en af Danmarks største sexshops, og de ser en stor stigning i deres salg år for år. Dette kan blandt andet ses omkring påsken og andre ferier og helligdage. Det gælder tilsyneladende generelt, at danskerne oplever større sexlyst, når de har ferie eller er i udlandet, og en dejlig påskeferie er altså ingen undtagelse i forhold til dette. Alene i år har sexshop.dk solgt til 33 forskellige lande, hvor sexglade kunder har været på ferie. Dette er en stigning på 27 % i forhold til sidste år, udtaler Tommy fra sexshop.dk.

 

Der er altså stort potentiale i at sælge sexlegetøj på nettet, og dette har sexshop.dk set. De har således formået at bygge en velfungerende webshop op, som fokuserer på sexlegetøj og tilbehør til samlivet. For at følge med sexlegetøjets generelle popularitetsbølge har de med hjælp fra BYRO optimeret deres side for at gøre den mere brugervenlig, mere indbydende og mere relevant for de interesserede brugere at besøge. På den måde kan den stigning, de har set i påsken i år, forhåbentlig fortsætte de næste år frem også.

BYRO forbedrer konverteringsraten hos webshops

Som webshopejer beskæftiger man sig i høj grad med konverteringsrate, og dette er ligeledes en af spidskompetencerne hos BYRO. Konverteringsraten på en side beskriver, hvor ofte og hvor meget de besøgende interagerer. Derfor gælder det også, at jo højere konverteringsraten er, des bedre. Her har BYRO ligeledes været inde at hjælpe sexshop.dk.

Ved at gøre det nemt og ligetil for de besøgende at interagere på den ene eller anden måde, bliver konverteringsraten bedre. Man kan eksempelvis konverteringsoptimere ved at inkorporere CTA’er (call to actions) på hjemmesiden. Det kunne være ved at opfordre besøgende til at tilmelde sig et nyhedsbrev, læse et blogindlæg eller lignende. Det kan være medvirkende til, at flere besøgende udfører en handling på siden. Denne handling må naturligvis gerne være at gennemføre et køb, men det kan også være at give sin e-mail til et nyhedsbrev, hvorved man som webshopejer har mulighed for at gøre reklame igennem e-mail marketing.

Alle former for interaktion er ønskværdige for en webshop, og derfor er det også relevant at konverteringsoptimere, hvis man har en webshop. Dette har BYRO hjulpet sexshop.dk med at gøre, og det har – sammen med de andre tiltag – været medvirkende til, at sexshop.dk i dag står endnu stærkere end før på markedet inden for sexlegetøj. ​

Henrik Lindegaard fra BYRO

Dette blog indlæg er udarbejdet af Henrik Lindegaard, hl@byro.dk, Telefon 719 99 719

Alt hvad du skal bruge er os.

Få en uforpligtende indledende snak om, hvad vi kan gøre for dig.

Mangler du en ny hjemmeside, brand identitet eller anden grafisk opgave, så lad os hjælpe dig med at komme i mål.

Wordpress webbureau
Hubspot bureau
Google Partner
bureau byro

Sønderborg

Perlegade 36, 2. sal

DK-6400 Sønderborg

Padborg

Hermesvej 15

DK-6330 Padborg

Kontakt os

byro@byro.dk

+45 719 99 719

 

Blog

Datapolitik

Kontakt